headerImage
Angélica Liddell . Atra Bilis Teatro

Maldito sea el hombre que confía en el hombre: un projet d'alphabétisation

Angélica Liddell . Atra Bilis Teatro
€26 (basis) / €22 (-25/65+) / €8 (-19 jaar) Salle Rouge deSingel Anvers
langue parlée espagnol . surtitres néerlandais
Le théâtre d'Angélica Liddell explore toutes les facettes de la douleur dans une société qui va mal. Cette " anarchiste paradoxale " espagnole, comme elle se désigne elle-même, écrit des textes, les met en scène et les interprète - comme une furie. Pour elle, le plateau est le lieu de prédilection pour rompre avec le " pacte social ", mais aussi pour briser toutes les barrières et s'aventurer au-delà de la honte. Elle use de son langage cruel et poétique pour décrire dans " Maldito sea el hombre que confía en el hombre " des individus repliés sur eux-mêmes, privés d'amour, qui se rejoignent dans une haine et une méfiance partagées. Cette suspicion fondamentale nourrit à son tour le besoin de requalifier le monde.

Le titre de cette pièce est double : sa première partie fait référence au livre biblique du prophète Jérémie (" Maudit soit l'homme qui se confie dans l'homme "), tandis que la seconde partie est en français, la langue que Liddell a tenté de maîtriser au cours du processus de création. Le spectacle fait appel à des lettres de l'alphabet français, que l'artiste associe à des mots évoquant une enfance malheureuse. La pyrotechnie verbale et les exploits physiques, dont ceux de cinq acrobates chinois, forgent du grand art.
www.angelicaliddell.com
Reacties (7)

Une fois par mois 2 utilisateurs du forum gagnent chacun deux billets pour une représentation ou un concert de notre programme.

Mertens E. Gelieve zulke zaken in de toekomst niet meer te programmeren! Experimenteren kan, maar een minimum aan zelfkritek verwacht ik wel van deSingel. jammer voor deze keer!
Il y a 1 an
Tania Spijtig dat er te laat gestart werd, te lange pauze en dat het stuk dus uitliep zodat wij vroeger zijn moeten vertrekken om iemand tijdig naar het station -laatste trein- te kunnen brengen.Na de pauze bleek er ook al een groot deel publiek te zijn vertrokken. Sterk gestart stuk, maar idd veel te lang en dus uiteindelijk misschien toch niet zo erg dat we vroeger moesten vertrekken...
Il y a 1 an
Roland Kockelberg Mooi schouwspel. Een vuurwerk van spel. Declamatie van eerste klas die kostelijk, amusant en verbazingwekkend rauw én geestig was, ondanks het pijnlijke onderwerp. Jammer dat het na de pauze allemaal een beetje zoutloos en langdradig werd.
Il y a 1 an
Elisabeth Haustraete Een heel teleurstellende vertoning. Een aantal veel te lange episodes. Zeer veel herhalingen en een heel slechte tekst. Schelden en roepen en herhalen zijn niet voldoende om zinvol te protesteren laat staan kunstvol. Geef mij dan maar het geëngageerde theater van zovele jaren terug. Cirkus en muziek en opgezette dieren en andere rekwisieten brengen ook op zich niets bij. Het was een emotionele kreet van een zeer jonge onvolwassene maar geen kunst.
Il y a 1 an
Jordi Daems fantastische voorstelling.
Il y a 1 an
Joachim Fantastische mind-blowing performance, heb er elke seconde van genoten!
Il y a 1 an
i.brusse Zag de voorstelling Atra Bilis Theatro! Wat een bezoeking! Ben meestal heel tevreden over jullie programmering, maar dit sloeg alles! Hebben jullie hem niet van te voren bekeken? Het was gek makend vervelend. Steeds meer van hetzelfde. Nihilistisch geneuzel. Niet om door te komen. Mensen mogen van mij alles maken, maar deze troep programmeren begrijp ik niet. Ander half uur kijken naar tergende voorstelling is echt te veel gevraagd van het publiek. We zijn na de pauze weg gegaan. Jullie schrijven"Verbaal vuurwerk"dat is het zeker maar na twee retirades weet je het wel. De vijf chinese acrobaten zijn goed, maar leiden zij tot grote kunst? Ach wel nee! Ik dacht alleen maar, dit hebben we toch al lang achter de rug, dit deden we in de jaren zestig. En dat ligt ver achter ons gelukkig. Als je je onvrede wilt tonen doe dat dan op een interessantere indrukwekkender manier. Jammer dit was een gemiste kans!
Il y a 1 an
Critiques de presse
111116 Spaanse furie in de Beursschouwburg
De Spaanse dramaturge en actrice Angélica Liddell kruipt in de huid van Richard III en ontbindt op de scène al haar duivels.

121109 Mokerslagen van een frêle vrouw
De Morgen 9 november 2012

121111 Maldito sea el hombre que confía en el hombre: un projet d'alphabétisation
www.cuttingedge.be 11 november 2012 - Jan-Jakob Delanoye

Pour des raisons de droit d'auteur, nous ne pouvons malheureusement pas montrer l'article complet. l'article est accessible en ligne au milieu approprié.
imprimés

plus théâtre