Emanuel Gat Dance
€22 (basis) / €18 (-25/65+) / €8 (-19 jaar) Red Hall deSingel Antwerp
Have you any idea how a choreography is born? Emanuel is only too happy to explain. Following years of army service and a late calling to dance, this Israeli choreographer moved to southern France with his wife and five children. DeSingel audiences came under his spell in February 2010 when he danced in 'Winter Variations', a touching duet with his partner in crime, Roy Assaf. His new production 'Brilliant Corners' refers to the 1957 album of the same name by Thelonious Monk. Emanuel, who is responsible for the choreography and the soundscape, was inspired by this musical classic. In his composition his main aim is to appeal to our sensory perception of motion. 'Everything is music. The timing, counterpoint, everything is physical.' Gat's choreographic works are an interplay of structure and emotion. 'Brilliant Corners' is both a complex and simple choreography: complex in its layering, simple in its comprehensibility. A distinct square of light is the epicentre of a constantly changing dance flux. It is the result of an open-minded exploration of the endless possibilities of the dancing body.
www.emanuelgatdance.com
Reacties (4)

Once a month 2 winners win two tickets to a concert or performance on our programme.

jos vp Een voorstelling die me met gemengde gevoelens achterliet. Er waren een aantal zeer mooie bewegingen. Maar het geheel was onsamenhangend, weinig vloeiend. Na elke beweging moesten de dansers hun positie innemen door enkele meters ostentatief te wandelen op het podium.
2 years ago
hilde Genoten van de voorstelling. Ik had wel even tijd nodig om in de juiste sfeer te komen. Sommige delen vond ik subliem. Een danser sprong er in mijn ogen uit door de soepelheid.
2 years ago
johan pauwels Mooi. Of hoe mooi eenvoud kan zijn. Of hoe eenvoudig mooi kan zijn . Ook al lijken de bewegingen eenvoudig, toch zijn ze moeilijk en ook mooi. Mooie muziek ofschoon niet live gebracht en opvallende stilte in de zaal toen de muziek weg was. Enige opmerkingen, maar dat schijnt in te zijn, was nu ook weer de beperkte verlichting en het lopen over het podium van de dansers, wat niet meer van deze tijd is want déja vu. Meer van dat mag graag.
2 years ago
Lut Decleer brilliant corners, brilliant movements, surprise!
2 years ago
Press reviews
1105 Emanuel Gat Dance
Concertnieuws mei 2011

110817 Gat le magnifique
Les Inrockuptibles 17 augustus 2011 - Patrick Sourd

110707 Eclats d'Israël à Montpellier Danse
Liberation 7 juli 2011 - Marie-Christine Vernay

1108 La musique silencieuse d'Emanuel Gat
Le Figaro augustus 2011 - Ariane Bavelier

110817 Auf den Kern reduziert
www.tanzpresse.de 17 augustus 2011

110810 In den Raum explodiert
Der Tagesspiegel 10 augustus 2011 - Sandra Luzina

1202 Anna Teresa De Keersmaeker: Early Works
Jeugd & Dans magazine februari 2012 - Judith Galebrown

120216 Brilliant Corners
www.concertnieuws.be 16 februari 2012 - Delphine De Metsenaere

For reasons of copyright we can unfortunately not show the full article. The link makes the article accessible online.
PRINT

more dance